پرش لینک ها

آینده مجازی سازی سرور و تاثیر آن بر تجهیزات سرور

مجازی سازی سرور می تواند با پراکندگی سرورها مقابله کند، از توان رایانه ها بهتر استفاده کند، صورت حساب های انرژی مصرف را کاهش دهد و چابکی و انعطاف پذیری مرکز داده را بهبود بخشد.
مجازی سازی سرور یکی از فناوری هایی است که از نظر مفهومی ساده است و تاثیر عمیقی بر مراکز داده سازمانی دارد.
چه اتفاقی رخ می دهد به جای این که یک نمونه سیستم عامل و یک برنامه را به ازای هر سرور اجرا کنید، می توانستید یک لایه نرم افزاری به نام Hypervisor اضافه نمایید که به شما این توانایی را می دهد تا چندین نمونه سیستم عامل و حجم کاری مربوطه را بر روی تنها یک سرور فیزیکی اجرا کنید؟
این موضوع ایده نهان در مجازی سازی سرور است و این ایده به رایانه های بزرگ شرکت IBM در سال 1960 باز می گردد. مجازی سازی توسط شرکت VMware عمومی گردید چرا که نرم افزاری مجازی سازی را برای سرورهای با معماری x86 در اوایل سال 2000 معرفی کرد. از آن زمان به بعد سازندگان دیگر پلتفورم های مجازی سازی سرور خود را توسعه دادند و این صنعت ابزارهای پیشرفته مدیریت ، اتوماسیون و هماهنگی را ایجاد کرده است که حجم بار ماشین های مجازی (VM) را اجرا می کند، انتقال می دهد و مدیریت می کند.
شرکت ها پیش از ارائه فناوری مجازی سازی با مساله پراکندگی تجهیزات سرور و سرورها همراه با توان غیرمتمرکز محاسباتی، افزایش هزینه مصرف انرژی، فرآیندهای دستی، ناکارآمدی عمومی و عدم انعطاف پذیری در محیط های مراکز داده خود مواجه بودند.
مجازی سازی سرور تمامی موارد فوق را تغییر داد و به طور گسترده پذیرفته شده است. در حقیقت، امروزه یافتن شرکتی که بیشتر حجم کاری خود را در فضای ماشین های مجازی اجرا نکرده باشد دشوار است.
اما همانطور که می دانیم هر فناوری در برابر فناوری جدید بعدی جایگاه خود را از دست می دهد. در ارتباط با مجازی سازی سرور، فناوری بعدی کوچک شدن است.
مجازی سازی سرور یک دستگاه فیزیکی را در اختیار می گیرد، آن را تقسیم بندی می کند و اجازه می دهد که چندین سیستم عامل و برنامه های متعدد کاربردی بر روی توان رایانشی مورد نظر اجرا شوند.
در موج بعدی رایانشی، توسعه دهندگان برنامه ها را به سرویس های کوچک تقسیم می کنند که در حامل های سبک وزن اجرا می شوند و همچنین رایانش بدون سرور را تجربه می کنند که به عنوان کارکرد به عنوان یک سرویس (FaaS) نیز شناخته می شوند.
در هر دو این سناریوها، ماشین مجازی به طور کامل کنار گذاشته شده و کد بر روی یک فلز خالص اجرا می شود.

مزیت های مجازی سازی سرور

مزیت های مجازی سازی سرور بسیار زیاد است که با تثبیت سرور اصلی آغاز می شود. شما می توانید چندین برنامه را بر روی یک بخش از یک سخت افزار ترکیب کنید و در نتیجه تعداد سرورهای مورد نیاز در مرکز داده را کاهش دهید. این کار با یک پشتیبانی دیتاسنتر قوی امکان پذیر است. سرورهای کمتر، رک های کمتر و تجهیزات شبکه ای کمتر همگی به معنای صرفه جویی مالی در هر چیزی از فضای فیزیکی گرفته تا هزینه های نگهداری تهویه هوا است.
مجازی سازی سرور نیاز به هزینه های سرمایه گذاری بر روی سخت افزارهای جدید را کاهش می دهد و شما را از به روز کردن سخت افزارها بی نیاز می کند. همچنین دوباره می توانید سرورهای آزاد شده را مجدداً راه اندازی نمایید.
آیا آن زمان را به یاد دارید که ادمین های شبکه مجبور بودند تجهیزات سرور را به صورت دستی راه اندازی کنند؟ مجازی سازی سرور همراه با پیشرفت ها در اتوماسیون به شما این امکان را می دهد تا یک ماشین مجازی را در عرض چند ثانیه راه اندازی نمایید و چندین حجم کار را با فشردن یک کلید در پاسخ به نیازهای در حال تغییر کسب و کارها انتقال دهید.
همچنین مجازی سازی سرور اطمینان پذیری بالا، غلبه بر خرابی ، سرعت، مقیاس پذیری، چابکی، کارآیی و انعطاف پذیری را ارائه می کند به طوری که کسب و کارهای امروزی مبتنی بر وب و به شدت متصل به آن ها نیاز دارند. علاوه بر این، مجازی سازی سرور فناوری اساسی است که به سازندگان رایانش ابری این امکان را می دهد را تا خدمات خود را ارائه کنند. هنگامی که یک مشتری زیرساخت به عنوان یک سرویس (Iaas) را از ارائه کننده خدمات ابری درخواست می کند، آن ها کار را با ماشین های مجازی آغاز می کنند، فضای ذخیره سازی (استوریج از جمله استوریج ای ام سی) مرتبط را اضافه می کنند و ویژگی های مدیریتی و امنیتی مورد نیاز برای تکمیل کار را ارائه می کنند.