پرش لینک ها

مقایسه فایروال سایبرم، فورتی گیت و میکروتیک

دپارتمان مدیریت و امنیت شبکه شرکت فنا(فراناب افزار آریا) با چندین سال تجربه و دانش تخصصی ، ماموریت اصلی خود را ارائه مشاوره تخصصی و صادقانه در حوزه امنیت شبکه و اطلاعات به سازمان ها و شرکت های کوچک، بزرگ و متوسط می داند. از این رهگذر با توجه به تحقیق و بررسی محصولات معتبر بین المللی و نیازهای بومی مشتریان کشور ایران، با استفاده از اعتبار درخور توجه خود دستچینی از بهترین محصولات مربوطه را در سبد فروش خود قرار داده است. بدیهی است اخذ گواهی نامه ها، مجوز ها، تقدیرنامه ها در این خصوص با تکیه بر اعتمادسازی در فروش و خدمات پس از فروش حاصل شده است.

در این سند می خواهیم به طور خاص و اجمالی به معرفی دو نوع UTM خوش نام بین المللی و تمایز های کلی آن ها بپردازیم. بنابراین بهتر است در ابتدا تعریف مختصری از ماهیت UTM داشته باشیم.

UTM( Unified Threat Management ) چیست؟

به معنی مدیریت یکپارچه تهدیدات می باشد. با توجه به این موضوع که روش تهدیدات شبکه روز به روز در حال پیشرفت و تنوع می باشد هر سازمانی نیازمند تامین پویای راه حل های امنیتی در سطوح و نقاط مختلف شبکه می باشد. در گذشته برای جلوگیری از انواع حملات چندین محصول با کاربری متفاوت در ساختار شبکه مستقر می شد که هر یک مستلزم تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری با تکنولوژی ها و کنسول های متفاوت مدیریتی خاص خود بودند .از این رو هزینه و زمان زیادی برای سازمان ها صرف می شد و مدیران شبکه برای تنظیم، مدیریت، نگهداری و عیب یابی این محصولات که معمولا با یکدیگر ناسازگار هم بودند ناچار به پرداخت هزینه های گزاف و تحمل دشواری اخذ پشتیبانی از چندین شرکت در این خصوص می شدند.از این رو نیاز به محصولی دیده شد که بتواند این ویژگی ها را در خود به صورت یک جا جای داده باشد و نهایتا UTM ها وارد بازار IT شدند.
محصولاتی از خانواده UTM ها عمدتا دارای مجموعه ای از سرویس های ارتباطی، مدیریتی و امنیتی شبکه به شرح زیر می باشند:
• Firewall
• Gateway Anti-Malware
• Anti-spam
• Content Filtering
• Multi-Link managements
• IDP (Intrusion Detection and Prevention)
• Traffic Shaping and Bandwidth Management
• Web and Application Filtering
• VPN (L2TP,PPTP, IPsec, SSL)
• Reporting, Monitoring and Log Management
• Routing, NAT, DHCP
• LAN Accounting and Authentication

محصولاتی که در ادامه معرفی می شوند دارای امکانات فوق می باشند و تنها در نوع مدیریت، کیفیت، کارایی و توانمندی هر قابلیت متفاوت و متمایز می باشند.
محصولات UTM سه دسته میباشند
1- محصولات آمریکایی که در کشور ما تحریم میباشد و پشتیبانی وارتباط وجود ندارد .
2- محصولات ایرانی که کیفیت لازم را ندارند
3- محصولاتی که اروپایی هستند وروابط برقرار میباشند .

سایبروم

محصول کشور هند است که میتوان گفت در تولید محصول خود نگاه دقیقی به بازار ایران نیز داشته است. چرا که برخی از ویژگی هایی که در خود جا داده است بنا به درخواست کارشناسان ایرانی بوده است وحدود 10 سال به صورت رسمی در ایران فعالیت دارد .حتی یک مورد مشکل در تامین لایسنس وخدمات پشتیبانی مشاهده نشده است.وکارشناسان فنی آن دارای مدارک معتبر وگواهینامه رسمس سایبروم میباشند .
تمامی لایسنس های سایبروم به صورت اورجینال بوده وبه صورت آنلاین آپدیت میشوند.

برخی از ویژگی های سایبروم :

• دارای اکانتینگ بسیارقوی و کامل از جمله :اعمال Policy از نوع شناور, دادن پهنای باند بر اساس نام کاربر,وب سایت و نرم افزار تحت وب.
• دارای رابطه کاربری آسان Web GUI
• دارای نرم افزار Iview (نرم افزار ارائه گزارش) بر روی خود دستگاه
• امکان پشتیبانی قوی و به صورت آنلاین توسط کارشناسان کمپانی تولید کننده
• بسیار سازگار با Active Directory
• این محصول برای شرکت ها و سازمان هایی که نیاز به کنترل قوی و متنوع مصرف اینترنت دارند بسیار مناسب می باشد.
• دارای گواهینامه های معتبر بین المللی

تمامی لایسنس های سایبروم به صورت اورجینال بوده وبه صورت آنلاین آپدیت میشوند

محصول سایبروم با قیمت مناسب در فنا صورت میگیرد.

فنا نماینده فروش محصولات سایبروم با قیمت مناسب است.

گیت پروتکت

این شرکت آلمانی به طور تخصصی فقط روی یو تی ام (UTM) تمرکز دارد و تنها کمپانی در دنیاست که استاندارد ISO NORM 9241 و همینطور گواهینامه EAL 4+ در حوزه ی دیوایس های امنیت دیتا را داراست. به طور کلی کیفیت تولید محصولات آلمانی را میتوان به این محصولات نیز تعمیم داد.

برخی ویژگی های گیت پروتکت :

• دارای تکنولوژی eGUI در رابط گرافیکی بسیار کاربر پسند
• رابط گرافیکی eGUI تا 95% از خطاهای انسانی جلو گیری می کند
• امکان نصب و راه اندازی بسیار سریع و ساده
• پشتیبانی راحت تر و عیب یابی سریع تر
این محصول برای سازمان هایی مناسب است که نیازمند سرعت عمل و سهولت در نصب، مدیریت و نگهداری سرویس های امنیت شبکه می باشند.

مقایسه فنی بین محصول فوق با سایبروم

مقایسه گیت پروتکت با سایبروم را در فنا بخوانید.

گیت پروتکت را از فنا تهیه کنید.

میکروتیک

با توجه به اینکه این محصول دارای ویژگی های خاص می باشد اما به هیچ عنوان یک UTM محسوب نمی شود و در واقع یک فایروال است. این فایروال در مقایسه با UTM ها دارای رابطه گرافیکی بسیار پیچیده تری می باشد و بسیاری از ماژول های مهم و امنیتی مثل آنتی ویروس و IPS را در خود ندارد و همچنین ماژول کاربردی اکانتیگ را هم دارا نمی باشد. معمولا در کنار میکروتیک از نرم افزار های دیگری برای اکانتیگ استفاده می کنند اما UTM ها علاوه بر دارا بودن این سرویس بسیار با ساختار اکتیو هماهنگ بوده و نیاز به ساخت مجدد کاربران نمی باشد.
بر اساس تجربه هاب یدست آمده، میکرتیک بخاطر پشتیبانی کردن از تانل های ارتباطی خاص بیشتر در زمینه های ارتباطی خاص استفاده می شود و هیچ سازمان یا شرکت بزرگی در لبه شبکه ی خود از میکروتیک استفاده نمی کند.
امروز با توجه به این موضوع که مدیران سازمان از کارشناسان شبکه گزارش فعالیت کاربران در اینترنت را می خواهند میکروتیک این قابلیت رو دارا نمی باشد در حالی که UTM ها گزارش کاملی از فعالیت کاربران در اینترنت به کارشناسان شبکه ارائه می کنند.

فورتی گیت

بررسی تطبیقی سایبروم با فورتی گیت

مقایسه فورتی گیت با سایبروم را در فنا بخوانید.

در نمودار زیر آمار تشخیص اشتباه وحساسیت کاذب را نشان میدهد.

مقایسه فورتی گیت با سایبروم در این پست توضیح داده شده است.

یکی از موارد خیلی مهم برای مشتریان گزارشگیری سهل وآسان و دقیق میباشد که سایبروم در مقایسه با دیگر محصولات در این زمینه بسیار کارامد بوده و در مقایسه با محصول فورتی گیت موفق تر عمل کرده اگر بخواهید گزارشگیری از محصول فوق داشته باشید حتما باید فورتی آنلایزر را نیز خرید کنید. که این مورد عدم یکپارچگی محصول فوق را نشان میدهد .

فنا به مقایسه فورتی گیت با سایبروم میپردازد.

ضمنا به استحضار می رساند شرکت فراناب افزار با تمامی مدیران ارشد وفنی سایبروم ارتباط مستقیم دارد و از پشتیبانی کامل برخوردار است . وتمامی لایسنس های سایبروم اورجینال وبه صورت آنلاین آپدیت میشود .
با توجه به امکانات فنی وکاربر پسند بودن و یکپارچگی محصول فوق از نظر قیمت نسبت به محصولات مشابه کاملا مقرون به صرفه میباشد .