پرش لینک ها

بهترین مدل های NAS در سال 2023

استوریچ ها که یکی از مهم ترین بخش های سخت افزای شبکه محسوب می شوند. وظیفه آن ها ذخیره سازی اطلاعات در شبکه می باشد. در واقع با کمک آن می توان اطلاعاتی را نگه داری و ذخیره کرد. همچنین به اشتراک گذاری آن پرداخت. همانطور که می دانید امروزه در دنیایی زندگی می کنید که ارائه اطلاعات و حفظ آن ها برای ما بسیار اهمیت دارد. عکس ها، ویدئو ها و بسیاری از پروژه های کاری و… نیازمند مراقبت هستند. استفاده از موبایل و یا رایانه شخصی نمی تواند در این زمینه به ما کمکی کند.

البته یک روشی که جلوی روی ما قرار دارد، استفاده از درایو اکسترنال می باشد که برای خالی و یا ذخیره سازی و بکاپ گیری اطلاعات می توانند مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که این درایو همراه فرد نباشد مسلما نمی تواند کمکی به او کند. امروزه با پیشرفتی که در زمینه تکنولوژی وجود داشته است می توان از اطلاعات یک درایو به منظور اشتراک دهی استفاده کرد. اما شاید این روش نتواند ایمنی داشته باشد.

مدل های NAS در سال 2023 که ارائه شده اند، با توجه به ظرفیت بالایی که دارند می توانند به شبکه خانه و یا محل کار متصل شوند و اطلاعات را به افراد ارائه کنند. در واقع دارای دسترسی بی درد سر و آسانی هستند و نیاز به اتصال هیچ دستگاهی ندارند. استفاده از استوریچ های شبکه که امروزه یکی از مهم ترین نیازها می باشد، باید اطلاعات جدیدی را دریافت کنیم. با این حال در این مقاله سعی داریم مدل های NAS در سال 2023 را معرفی کنیم.

موارد استفاده از NAS در چیست و چه قابلیت هایی از خود ارائه می دهند؟

قابلیت های NAS معمولا در سرعت و ارائه فایل ها ستودنی است. می دانیم که اشتراک گذاشتن فایل ها با دیگران بسیار اهمیت دارد. استفاده از NAS می تواند بسیار کاربردی باشد. با توجه به لایه های امنیتی و دسترسی زیادی که کاربر به اطلاعات خواهد داشت، می تواند مناسب باشد. مدل های NAS در سال 2023 ارتقا یافته است. درواقع قابلیت های NAS  بسیار متنوع تر از سال های گذشته شده است.

افرادی که به عنوان کاربر خانگی فعالیت می کنند هم در این زمینه هیچ نگرانی ندارند. البته باید متصل شدن دستگاه ها به آن را بررسی کنند. در فضای ذخیره سازی متصل به شبکه معمولا برنامه هایی که استفاده می شوند، نوع HDD که برای NAS مورد استفاده قرار گیرد، را معرفی می کند. با این حال اشتراک گذاشتن صفحات می تواند اهمیت داشته باشد. از این سیستم می توان برای ارائه اشتراک گذاری و بکاب گیری خودکار استفاده کرد.

کابران خانگی معمولا از مدیریت فضای ذخیره سازی تی وی، مدیریت سیستم های امنیتی، مدیریت اجزای اینترنت اشیا، ایجاد رسانه پخش، مدیریت فایا های تورنت، میزبانی از سرور ابری شخصی، ایجاد آزمایش و توسعه وب سایت شخصی آن استفاده می کنند. استفاده از NAS تخصصی می تواند دارای سرعت بالاتری داشته باشد. همچنین برای قابلیت های پردازشی و شبکه های پیشرفته کاربردی است.

استفاده از NAS در شرکت ها هم با توجه به بایگانی اطلاعات و پشتیبانی که دارد می تواند مناسب باشد. همچنین توسعه نرم افزار های مبتنی بر وب و سمت سرور  را هم حمایت می کند. از جمله قابلیت های دیگر آن برای میزبانی برنامه های پیام رسان، برنامه های مبتنی بر سرور، مدیریت منابع انسانی و نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمانی بسیار مناسب است.

برای خرید مدل های NAS در سال 2023 چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

استفاده از NAS که به عنوان یک جاساز برای یک یا چند هارد درایو می باشد. با توجه به اینکه خرید NAS یک دستگاه تجاری می باشد، نیازمند توجه به فاکتور های بالایی برای انتخاب است. اما مهم ترین آن ها می تواند اتصالات شبکه باشد. از فضای ذخیره سازی، برای شبکه یک پورت سیمی یا ایترنت می توان استفاده کرد. استفاده از این کابل می تواند مناسب برای هر دستگاه دیگری می باشد. مدل های NAS در سال 2023 با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه کسب و کار ها وجود دارد بسیار متنوع بوده است.

این کابل برای تبادل فایل ها پرسرعت می باشد. ظرفیت ذخیره سازی این دستگاه با توجه به تعداد هاردیسک هایی که دارد، در هر زمینه می تواند کاربردی باشد. یکی از مهم ترین بخش هایی را که باید مدنظر قرار دهید، فضای ذخیره سازی است. با توجه به شغلی که دارید این بخش را هم برای مدنظر داشته باشید. مدل های NAS در سال 2023 در این زمینه ارتقا یافته اند. ویژگی های دیگری که برای خرید بسیار دارای اهمیت است، پشتیبان گیری و ریکاوری فضای ابری شخصی هم می باشد.

با این حال مدل های ارائه شده از این دستگاه می تواند در زمینه خانگی و شرکتی مناسب است. مدل های جدید از این دستگاه می توانند انواع لپ تاپ ها را پشتیبانی کند. با توجه به سایز های کوچکی که از آن وجود دارد می تواند با محفظه های متفاوت دیگری سازگاری داشته باشد. در واقع تعداد این محفظه ها به معنی ظرفیت دستگاه است. برای بک آپ گیری از هارد هم می توانید از NAS های تک درایوی استفاده کنید.

دستگاه های NAS دارای قابلیت بهره برداری از فناوری RAID می باشند. این فناوری که وجود دارد می تواند برای مدیریت این دستگاه بسیار کاربردی باشد. درواقع می تواند داده ها را بر روی هارد کپی کند. در صورتی که درایو ها دچار اختلال شده باشند این سیستم یک هارد خالی دیگری را ارائه می کند.

NAS را به همراه درایو خریداری کنیم یا به صورت خام؟

برخی از مدل های درایو NAS معمولا دارای هارد هایی هستند که از قبل تعیین شده اند. استفاده از آن ها برای پیکر بندی RAID که فرمت شده است، می تواند بسیار مناسب باشد. در صورت خرید معمولا دیده می شود که آن ها خالی و یا بدون دیسک هستند. در گذشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده اند. عده ای از کسانی که این دستگاه ها را تولید می کردند، معمولا تنها با هارد تولید خودشان دارای سازگاری بودند. در صورتی که امروزه که در سال 2023 هستیم چنین شرایطی وجود ندارد.

با این حال حجم قابل پشتیبانی و فناوری اینتر فیس و قیمت دستگاه ها را باید در نظر داشته باشیم. با توجه به ویژگی ها و تفاوت های قیمتی که برای NAS به صورت خام و یا درایو وجود دارد، می توان کیفیت آن ها را زیر نظر قرار داد. همچنین کیفیت درایو ها معمولا بر اساس قیمت آن ها ارزیابی می شود. در هر صورت تفکیک قیمت ها معمولا به صورت پیش فرض ارائه می شود.

درایو های nas را می توان از بخش های مهم تشکیل دهنده شبکه دانست. استفاده از آن در یک نقطه از شبکه که قرار می گیرد می تواند برای ذخیره سازی بسیار مناسب باشد. در واقع دسترسی به آن با توجه به ظرفیت ها، رابط ها و خصوصیات سخت افزاری و مدل ها می تواند تفاوت هایی داشته باشد. با توجه به نیاز و یا مقیاس یک شبکه می توان بهترین ها را انتخاب کرد و نیاز افراد را باکمک آن برآورده ساخت.

استفاده از چه درایو هایی برای خرید می توانند مناسب باشند؟

با توجه به مدل های متفاوتی که برای انواع NAS های خام و یا بدون دیسک ارائه می شود، کاملا به منظور سازگاری با انواع دیوایس ها ارائه می شوند. اما با توجه به تولیداتی که در این زمینه ارائه می شود، معمولا این مدل ها برای هارد های خود دستگاه ها هم تولید می شود. قبل از اینکه خریدی در این زمینه صورت گیرد، بهتر است که به لیست دیوایس های سازگار و پیشنهاد شده توجه داشته باشید. همچنین اگر هاردی هم خریداری شده باشد می توانید NAS را با آن سازگار کنید.

البته برای سازگاری باید ویژگی های مربوط به آن را بخوانید و بررسی کنید. برند هایی مانند  Seagate یا Toshiba و WD دارای درایو هایی هستند که برای NAS می باشد. این درایو ها دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و می توانند به نسبت درایو های معمولی بسیار مناسب باشند. برند SEGATE از جمله مدل های مخصوصی هستند که IronWolf یا IronWolf Pro یا IronWolf SSD و IronWolf SSD and HDD‌ ارائه می شوند. این درایو ها می توانند برای مصارف خانگی هم بسیار مناسب باشند. همچنین مدل های دیگری برای مصارف کاری و یا شرکتی ارائه می شوند که دارای سرعت بالایی هستند.

استفاده از فناوری هایی در این حوزه دارای الگوریتم خاصی هستند و می توانند دارای بازدهی مناسبی باشند. همچنین داده ها بین SDD و HDD ارائه می شوند. IRON WOLF هم با توجه به مدل های مختلفی که دارد می توانند حجم 240 گیگابایت تا 18 ترابایت را پشتیبانی کنند. بسیاری از برند های مختلفی در این حوزه وجود دارند دارای تکنولوژی بسیار مناسب و بالایی هستند. البته تمامی این مدل ها مشابه یک دیگر هستند اما از نظر قیمت گذاری با یک دیگر تفاوت هایی دارند.

فضای ذخیره سازی NAS

از جمله مهم ترین ویژگی هایی که NAS دارند، فضای ذخیره سازی است. این فضا با امکاناتی که دارد می توانند از اطلاعات محافظت کنند. همچنین می توانند به اخلال در درایو ها و حافظه خاتمه بدهند. با توجه به مدل هایی که از آن در ارائه هارد می توان مشاهده کرد، دیسک های اضافی که در آن وجود دارند مانند MIRROR هستند. در واقع می توانند محتویات هارد را کپی کنند. هر کدام از درایو ها 4 ترابایت حجم دارند. یکی از آن ها می توانند برای MIRROR کردن دیگری تنظیم شده باشند.

درایو دوم که از نام بردیم مانند یک حافظه نامرئی هستند. البته کاربرد آن زمانی است که به آن نیاز داشته باشیم. در واقع همان ابتدا ما 4 ترابیت داریم نه 8 ترابایت. اما حافظه دوم وجود دارد و کار کپی کردن را انجام می دهد. کاربر می تواند تنظیمات مربوط به آن را برای استفاده انجام دهد. همچنین می تواند از بخش بیشتر حافظه استفاده کند. همانطور که می دانید یکی از راه هایی که در این زمینه وجود دارد، striping می باشد. کاربر می تواند درایو را به صورتی به یک دیگر متصل سازد که داده ها بر روی هر دو توزیع گردد.

در واقع واحد های مربوط به آن دسترسی هایی دارند. با توجه به سرعت فرایند و دسترسی که دارند می توانند ظرفیت را بالا ببرند. در صورتی که خرابی برای هارد و یا کل داده وجود داشته باشد ریسک نابودی اطلاعات را بالا می برد. یونیت های NAS از JBOD پشتیبانی می کنند. در واقع کاربر می تواند داده ها را به صورت جداگانه ای در درایو های دلخواه خود ذخیره سازد. این روند از striping کم خطر می باشد.

با این حال دارای ریسک است. از جمله نرم افزار های مدیریتی که در این زمینه وجود دارد می توانند امنیت را بالا ببرند. در واقع می توان فضای مربوط به درایو را به بخش های دیگری تفکیک کنیم. نرم افزار های مدیریتی و قابلیت هایی که NAS از خود ارائه می کند می توانند به ما کمک کند تا بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم.

ویژگی های مربوط به مدیا استریمینگ چگونه است؟

NAS نمی توانند اجازه استریم را به هر نوع مدیایی ارائه کنند. در واقع با توجه به دیوایس هایی که وجود دارد، می توانند انواع مدیا ها را پشتیبانی کنند. استفاده از آن ها می تواند برای فرمت، نرم افزار و یا سخت افزار ها مورد استفاده قرار گیرد. در واقع اگر ویدئویی با فرمت خاص وجود داشته باشد نمی توان آن را بر روی آیفون قابل استریم مشاهده کرد. با این حال برای اجرای آن باید از روند خاصی پیروی کرد. همچنین اگر فایل ها دارای فرمت mp4 باشند هم امکانش وجود دارد بتوانیم از نرم افزار های خاص در این حوزه استفاده کنیم. برخی از یونیت های NAS با موبایل اندرویدی و… سازی دارند.

البته شاید مواقعی هم وجود داشته باشد که این مسئله به راحتی اجرا نمی شود. پیش از هر چیزی بهتر است که از نرم افزار و یا فرمت های قابل پشتیبانی NAS اطمینان حاصل کرد. مدل های NAS در سال 2023 با پشتیبانی بهتر و سرعت بیشتری ارائه شد. در برخی از موارد در کاتالوگ دستگاه مانند آن قید می شود. این دستگاه که امروزه پیشرفت بسیار بالایی داشته است می تواند رزولوشن 4K را ارائه کنند.

با این حال با بسیاری از دستگاه ها سازگاری دارند. قابلیت های تبدیل به کانورت برای رزولوشن پایین را هم دارا می باشد. بنابراین می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای هرکس باشد. چرا که دارای سرعت و کیفیت بالایی هستند. استفاده از آن ها می تواند به قدرت پردازنده NAS ارتباط داشته باشد.

اتصالات و تنظیمات در NAS

بسیاری از درایو NAS دارای یک یا دو پورت USB را پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال می توانند برای اتصال پرینتر ها و یا هارد خارجی و یا افزودن آن ها به شبکه بسیار مناسب باشد. در صورتی که به دیوایس ها اتصال پیدا کند می توانند جزوی از شبکه بشود. در واقع برای بسیاری از کاربران در این زمینه به اشتراک گذاشته می شود. از جمله روش هایی که برای درایو NAS وجود دارد این است که از پورت 2.0 USB برای پرینتر استفاده می شود. از پورت 3.0 هم می تواند برای اتصال اکسترنال مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از دستگاه های NAS دارای یک دکمه کپی هستند. با کمک این دکمه می توان تمامی محتویات یک درایو را کپی کرد. روند مربوط به کپی با کمک حافظه خارجی و کپی صورت می گیرد. درایو هایی که در NAS وجود دارند دارای 1 یا 2 پورت اترنت می باشند. این پورت های اضافه و یا یدکی در بسیاری از موارد به منظور ترکیب مسیر ویا پایپ های کوچک اترنت به پایپ بزرگ می تواند بسیار کاربردی باشد. استفاده از NAS می تواند از کانکشن های وایرلس دوری کنند.

انتقال داده ها در اتصال بی سیم یا WIRED از سرعت بالایی برخوردار نیست. در واقع این مسئله در دستگاه های NAS مقبولیتی ندارند. NAS هایی وجود دارند که برای عملیات استریم مدیا به دیوایس های مختلف با سرعت بهینه ای ارائه می شوند. بسیاری از مدل های پیشرفته با کیفیتی که دارند می توانند با ظرفیت 10 گیگابیت بر ثانیه باشند. در واقع سرعت بسیار بالایی خواهند داشت.

همچنین در بسیاری از مدل های آن می توان شیار پی سی ای را مشاهده کرد که می توانند برای اتصال کارت شبکه بسیار پیشرفته باشند. بسیاری از مدل های پورت HDML دارای تجهیزاتی هستند و می توانند از NAS به عنوان مدیا سرور استفاده کنند. در واقع این قابلیت را به تی وی برای پخش ارائه می دهند.

دسترسی از راه دور با NAS

از این درایو ها می توان برای ارسال لینک به کاربران استفاده کرد. همانطور که می دانید با کمک آن می توان دسترسی از راه دور به فایل و فولدر ها داد. با توجه به فایل و یا فولدر هایی که در استوریج شبکه وجود دارد می توان دستگاه ها را از نقش سرویس ابری مانند Dropbox و گوگل درایو ارائه کند. با توجه به تفاوت هایی که در این زمینه وجود دارد می دانیم که هیچ هزینه ای را ارائه می کند. استفاده از آن در سال 2023 بسیار می تواند آینده خوبی داشته باشد. چرا که از آن با عنوان ابر شخصی نام برده می شود.

استفاده از nas در برند های مختلفی ارائه می شود. همچنین با توجه به راهکارهایی که برای دسترسی از راه دور برای آن وجود دارد نمی تواند از یک پروتکل ساده و یا FTP بالا تر باشد. با توجه به قابلیت های مختلفی که در این زمینه وجود دارد می تواند امکانات ساده ای را به منظور راه انداری ارائه کند. کار کردن با سرورFTP نیازمند دانش است. چرا که امکان دارد اطلاعات شما در دسترس افراد مختلف قرار گیرد. با این حال امکانات جدید تری در این دوره اضافه شده است که نشان دهنده ی پیشرفت و تکامل nas در زندگی روزمره ما می باشد. استفاده از آن به منظور انتقال اطلاعات از راه دور می تواند بسیار کاربردی باشد.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار اختصاصی می تواند قابلیت های مانند رمزگذاری داشته باشد. قابلیت از راه دوری که  NAS  از خود ارائه می دهد می تواند با هر کانکشن اینترنتی ممکن باشد. با توجه به کاربرانی که از آن استفاده می کنند، امکان دارد که به یک شبکه محدود نباشند. با این حال استفاده از آن در هر نقطه از جهان که باشید برای شما امکان پذیر است. در واقع می توانید فایل مورد نظر خود را با کسانی اشتراک گذاری کنید.  امروزه به توجه به پیشرفت تکنولوژی که در این زمینه وجود دارد می توانید مدل ها و انواع مختلفی از این دستگاه ها را مشاهده کنید.

در سال 2023 شاهد رونمایی از مدل های مختلف این دستگاه در دنیا بوده ایم. کاربرد آن در زمینه خانگی و یا محیط کار بسیار بالا است. با این حال تفاوتی نمی کند که آن را در کجا استفاده کنید. کاربرد آن می تواند به عنوان یک محافظ اطلاعات شخصی بسیار بالا باشد. در واقع یک حافظه امن و یکپارچه به منظور نگه داری اطلاعات شما بر روی موبایل، تبلت و کامپیوتر است. در واقع می توان با کمک آن بک آپ گیری را آغاز کرد.