پرش لینک ها

تفاوت فایروال و UTM در عملکرد امنیتی

در صنعت امنیت شبکه، عبارت های فایروال و دستگاه UTM کاملاً رایج است. اینها اساساً برای سیستم ها/ راهکارهایی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند به شرکت ها در حافظت از پایگاه داده ها و امن سازی شبکه در برابر نفوذهای آسیب زننده کمک کنند. UTM مخفف عبارت مدیریت یکپارچه تهدیدات است. در حال حاضر برای هر فردی که اطلاعات محدودی درباره صنعت امنیت شبکه دارد، درک این موضوع ساده است که دستگاه های UTM و فایروال شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. هر دو این دستگاه ها برای ارائه حفاظت طراحی شده اند و هدف اصلی آن ها جلوگیری از ورود هر نوع برنامه آسیب زننده یا نرم افزار مخرب به سیستم است. با این حال، اگرچه ماموریت اصلی آن ها مشترک است اما دستگاه های فایروال (که از جمله برترین برندهای آنها میتوان به فایروال سوفوس و فایروال سایبروم اشاره کرد) و UTM تا حدی متفاوت از یکدیگر هستند. ضمن اینکه در اینجا برخی از متداول ترین تفاوت ها بین آن ها ارائه شده، شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت سایبروم و فایروال سوفوس با نمایندگی سوفوس و سایبروم در ایران تماس بگیرید.

فایروال مدیریت یکپارچه تهدید (UTM)

فایروال یک ابزار امنیت شبکه مبتنی بر سخت افزار یا نرم افزار است که برای ارائه حفاظت در برابر انواع تهدیدات آسیب زننده مورد استفاده قرار می گیرد. اساساً فایروال ها بر روی مجموعه ای از قوانین کار می کنند. این قوانین تمامی پکت های داده ورودی و خروجی را با قوانین موجود در پایگاه داده تطبیق می دهد تا زیان آور بودن یا نبودن آن ها را تشخیص دهد. اگر پکت ها آسیب زننده نباشند، آنگاه مجاز به عبور از فایروال هستند؛ در غیر اینصورت، فایروال به طور خودکار این نوع پکت ها را مسدود می کند. فایروال ها به طور متداول بر روی سیستم کاربران نصب می شود؛ البته یک فایروال وجود دارد که در تمامی رایانه های شخصی که سیستم عامل ویندوز ویستا و بالاتر بر روی آن نصب می شود، وجود دارد. این ها اساساً فایروال های مبتنی بر نرم افزار هستند و برای حفاظت در برابر اینترنت عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از روترها به صورت سازگار با فایروال ها ساخته شده و برای ایجاد حفاظت مورد استفاده قرار می گیرند. تعدادی از فایروال های مبتنی بر سخت افزار قابلیت اجرای کارکردهای مسیریابی را نیز دارند. فایروال ها اساساً برای شبکه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه مدیریت یکپارچه تهدیدات

دستگاه مدیریت یکپارچه تهدیدات ابزار امنیتی بسیار قدرتمندتری در مقایسه با یک فایروال استاندارد است. اولاً یک دستگاه UTM تنها به عنوان یک گزینه مبتنی بر سخت افزار مطرح است. این دستگاه می بایست به شبکه اصلی متصل شود و به منظور ارائه حداکثر امنیت در مقابل تمامی ویروس های ورودی کار می کند. با این وجود، در حالی که فایروال اساساً مرتبط با جریان پکت های داده است، یک دستگاه UTM گستره بسیار متنوعی از کارکردها را دارد. دستگاه UTM قابلیت برقراری توازن بار در شبکه را دارد و می تواند از نشت هر نوع داده جلوگیری کند، راهکاری را برای آنتی ویروس gateway ارائه می کند، جلوگیری از نفوذ و همچنین گزارش دهی درباره دستگاه را ارائه می کند. گردش مالی برای دستگاه های UTM میلیون ها دلار است. به جای این که سیستم های امنیتی متفاوتی به منظور ارائه انواع مختلف سرویس های امنیتی نصب شود، بیشتر شرکت ها و سازمان ها ترجیح می دهند تا از یک دستگاه UTM استفاده کنند چرا که حفاظت کاملی را در برابر بیشتر تهدیدات ورودی شامل اسپم ها فراهم می کنند.

تفاوت فایروال و UTM در عملکرد امنیتی را در این مقاله دنبال کنید.

 

حفاظت فایروال مدیریت یکپارچه تهدید (UTM) برای کل شبکه

راه اندازی فایروال دستگاه UTM برای کل شبکه در هر سیاست امنیت IT الزامی است.
فایروال دستگاه مدیریت یکپارچه تهدید (UTM) می تواند حفاظت در برابر انواع مختلف تهدیدات ورودی همانند اسپم و حملات فیشینگ را ارائه کند.
سیستم جلوگیری از نفوذ (IPS) می تواند حملات مختص به هکرها، حملات کرم یا ترافیک نامناسب ورودی به شبکه را مسدود کند.

دستگاه فایروال UTM گام مهم امنیتی در اینترنت است.

فایروال UTM با سرعت بالا می تواند از کل شبکه در برابر حملات ورودی هکرها یا کرم ها جلوگیری کند.
در صورتی که درباره نیازمندی های راه اندازی و شبکه فایروال UTM اطمینان ندارید، با تیم پشتیبانی شرکت فنا نماینده فروش utm سوفوس ارتباط برقرار کنید.

حفاظت کامل از شبکه با استفاده از مدیریت یکپارچه تهدید (UTM)

یکی از ویژگی های کلیدی یک سیستم مدیریت یکپارچه تهدید، سیستم جلوگیری از نفوذ (IPS) 64 بیتی با عملکرد بالا است.
سیستم IPS می تواند از شیوع حملات باج افزارها جلوگیری کند و حتی از گسترش سیستم هایی که قبلاً توسط باج افزارها آلوده شده اند نیز جلوگیری کند.