پرش لینک ها

قابلیت های NAS در تجهیزات Dell EMC Unity

اهمیت بررسی Dell EMC Unity

در این مقاله می خواهیم درباره ویژگی های ذخیره سازی Dell EMC Unity صحبت کنیم. با توجه به ویژگی ها و رویکر منحصربه فردی که دارد می تواند شرایط ذخیره سازی فایل ها را برای ما فراهم کند. بنابراین به صورتی فایل با block همراه می شود که شرایط یکپارچه سازی برای فضای ذخیره فراهم می شود. استفاده از تجهیزات مربوط به Dell EMC Unity در فضای ذخیره سازی شبکه بسیار حائز اهمیت است. بنابراین با ویژگی ها و انواع منابعی که در LUN دیده می شود، فایل سیستم به کار برده می شوند.

با این حال VVol از pool یکپارچه ارائه می گردند. در صورتی که فایل در سیستم ها مورد توجه قرار می گیرد، افراد می توانند با دسترسی آسان فایل های مربوطه را مورد استفاده قرار دهند. بنابراین با ذخیره سازی pool و در فضای سنتی LUNشکل می گیرد.  Dell EMC Unity دارای معماری سخت افزار و نرم افزاری است که نیازی به سربار اضافی ندارد.

در واقع نیازی نیست که برای مدیریت و تهیه LUN به دروازه داخلی و ایجاد pool بپردازد. این مسئله می تواند به ما کمک کند تا بتوانیم سادگی در مدیریت را در آن مشاهده کنیم. همچنین می تواند به سیستم کمک کند تا مجموعه اصلی و ویژگی های یکپارچه برای block و فایل مورد استفاده قرار گیرد. فایل و بلوک برای سطح یکسان با استفاده از سخت افزار ها مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت های NAS در تجهیزات Dell EMC Unity

استفاده از DELL EMC UNITY XT دارای IOPS بسیاری است و مموری دارد. همچنین این این مدل به نسبت مدل های قبلی یونیتی دارای 50 درصد افزایش درایو است. با این حال می تواند در انتقال داده بسیار کاربردی باشد. ویژگی های بسیار خوبی در استفاده از آن دیده می شود. با توجه به سیستم ذخیره ALL-FLLASH و HYBRID این امکان فراهم می شود که بتوان در زمینه های مختلفی از آن استفاده کرد.

همچنین دارای معماری dual-active controller هستند. با این ویژگی هایی که دارند، به ما نشان می دهند که دارای طراحی و عملکرد بسیار خوبی هستند. با این حال می توانند به ما برای ورود به فضای چند ابری و یا multi cloud کمک کنند. با توجه به بازده ای که دارند به صورت بهینه مورد استفاده قرار می گیرند.

معماری در تجهیزات Dell EMC Unity

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن اشاره داشته باشیم معماری آن است. در این طراحی ما شاهده پردازنده های بسیار قوی هستیم که از شرکت اینتل و Xeon هستند. بنابراین در سیستم ذخیره سازی XT دارای معماری یکپارچه ای برای فایل و بلاک و VMWARE هستند. با این حال از پروتکل nas، iscsl، Fiber Channel پشتیبانی می کنند. با این حال سیستم هایی که از پردازنده های ذخیره سازی دوگانه را دارا هستند انصال آن ها از gb sas 12 می باشند. درواق در محیطی هستند که عملیات چند هسته ای را از خود ارائه می کنند. همچنین در آن ها DAEs ظرفیت ذخیره سازی اضافی هم قرار داده شده است.

قابلیت اتصال در تجهیزات Dell EMC Unity

یکی دیگر از ویژگی هایی که می توانیم در قابلیت های یونیتی در Dell Emc نام ببریم قابلیت ارتباط آن است. در واقع با کارت های Mezzanine و ماژول های IO در اتصال فایل هاNFS/SMB و برای بلاک های ذخیره سازی FC و ISCSl را دارد. کابل های آن در طول های متفاوتی دیده می شود که عبارت اند از 124 متر با 15 GB، 190 متر با 8Gb ، 400 متر با 4Gb و 500 متر با 2Gb.

بررسی ویژگی یونیتی در برند EMC

امروزه روش های جدیدی برای ذخیره سازی وجود دارد. در این مقاله سعی داریم که درباره محصولات یونیتی صحبت کنیم. استفاده از این محصولات که دارای معماری ALL FLASH می باشد با طراحی که دارد می تواند برای بار های کاری مجازی بسیار مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از یونیتی به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند بسیار کاربردی باشد.

زیرا دارای ترکیبی از قدرت VNX و ویژگی های VNXe می باشد. با این وجود دارای فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری مدرنی است که قیمت بسیار مناسبی از آن دیده می شود. با این حال در صورتی که بخواهیم یک مقایسه داشته باشیم. با بررسی ذخیره سازی قدیمی که در این زمینه وجود دارد، دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است و توانایی بالایی ندارد.

بنابراین با فناوری هایی که در یونیتی دیده می شود در نمونه های قدیمی مشاهده نمی شود. استفاده از ذخیره ساز های میان رده می تواند برای کار های بسیاری مورد استفاده قرار گیرد. در واقع قیمت ALL FLASH بسیار ارزان است به صورتی که می تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. استفاده از آن می تواند برای انواع بسیاری از بار های کاری سازمانی مناسب باشد. افرادی که خواهان استفاده از آن هستند خواهان این هستند که از معماری مدرن تری برخودار شوند.

عملکرد و کارایی استوریج های خانواده Dell EMC Unity در چیست؟

استفاده از استوریج ها dell EMC دارای فضای ذخیره سازی هستند که با ویژگی هایی که دارند می توانند بسیار کاربردی و مناسب باشد. در واقع یکی از مهم ترین عملکردی که در آن دیده می شود استقرار های انعطاف پذیری است که با قیمت بسیار مناسبی ارائه می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع داده ها با قیمت بسیار مناسبی ارائه می شوند. همچنین در این فضای ذخیره سازی می توان سادگی، طراحی مدرن را مشاهده کرد. استوریج EMC Unity دارای طراحی بسیار جمع و جوری هستند که قابلیت هایی از خود نشان می دهند. همچنین می توانند در محیط های ابری برای انواع شرکت ها کاربردی باشند.

طراحی مدرن با ذخیره سازی پیشرفته هارد های اس اس دی که وجود دارد می تواند استوریج های یونیتی را با عملکرد بسیاری بالایی ارائه کند. بنابراین در آن می توانیم قدرت عملکرد فلش و ترکیبی را مشاهده کنیم. همچنین ویژگی های دیگر از جمله مدیریت ساده با رابط کاربر پسند یکپارچه در آن می تواند برای عملیات مدیریت ساده بسیار مناسب و کاربردی باشد. ویژگی های دیگر از جمله انعطاف پذیری و تلفیق و جابه جایی مرکز داده هم با ویژگی های مدیریتی که دارد در اختیار فرد قرار می گیرد.

سرعت استفاده از نرم افزار Dell EMC Unity چگونه است؟

استفاده از این نرم افزار کمک می کند که بتوانیم به صورت کاملا مستقیم پشتیبان گیری و بازیابی VMware را بسیار سریع تر مشاهده کنیم. با این مدیریت نظارت فعال همچنین تجزیه و تحلیل در آن به سادگی انجام می گیرد. به صورتی که زیر ساخت های آن به صورت مداوم کار می کند و می تواند کاربرد خوبی داشته باشد. همچنین ویژگی دیگری که در حفاظت از اطلاعات در این نرم افزار دیده می شود این است که دارای تجهیزات پشتیبان گیری دیتا دومین است. بنابراین می توان به ذخیره سازی محافظ بین 10 تا 30 برابر را در آن مشاهده کرد. همچنین می توان زمان پشتیبان را تا 50 درصد کاهش داد.

ویژگی مربوط به استخر ذخیره سازی در Dell EMC Unity چیست؟

یکی از مهم ترین مباحثی که می توانیم درباره آن اطلاعات کسب کنیم فضای ذخیره سازی و یا استخر ذخیره سازی در Dell EMC Unity می باشد. استخر ذخیره سازی در واقع از دیسک درایو هایی است که با پروفایل مشخصی ذخیره سازی پیکربندی را مشخص می کنند. پروفایل ذخیره سازی دیسک هایی که برای آن استفاده می شود می تواند به ذخیره سازی RAID که بر روی دیسک پیکربندی شده است را تعیین کند. پیکربندی استخر ذخیره سازی با تعداد دیسک ها و کمیت استوریچ استخر را تعریف می کند.

بنابراین تجهیزات Dell EMC Unity از استخر ذخیره سازی یکپارچه برای منبع ذخیره سازی بلوک و فایل مورد استفاده قرار می گیرد. پردازنده ذخیره ساز SP یک نود ذخیره سازی است که می تواند منابع پردازشی را برای عملیات ذخیره سازی و سرویس دهی ورود و خروجی دربین ذخیره ساز را ارائه کند. بنابراین منبع ذخیره ساز از thin همانند سیستم فایل VMware می باشد. که به استخر ذخیره سازی اختصاص داده نمی شود. مشتری می تواند اندازه کامل منبع ذخیره ساز را انتخاب کند. همچنین فضای ذخیره شده شامل سربار، فرا داده، اسنپ شات ها و thin clone می باشد.

اهمیت بررسی حجم مجازی در Dell EMC Unity

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در این حوزه باید مورد بررسی قرار گیرد، حجم مجازی یا VVols می باشد. در واقع در این مبحث ما با ساختار ذخیره ساز روبه رو هستیم. استفاده از آن به داده های ماشین مجازی این امکان را می دهد که بر حجمی ذخیره شوند. این مسئله باعث می شود که اسنپ شات ها بر روی ماشین مجازی به کار گرفته شوند. بنابراین با مدیریتی که بر سیاست ذخیره سازی وجود دارد، می تواند ادغام آرایه APL ذخیره ساز را مورد بررسی قرار دهد.

در واقع با توجه به مجموعه از API می توان بین هاست ها و دستگاه ذخیره ساز ارتباط برقرار کند. استفاده از API به هاست این امکان را می دهد تا عملیات ذخیره سازی بر روی آرایه آفلود شود. بنابراین کاهش سربار منبع بر روی هاست می گردد. همچنین می تواند به صورت قابل توجهی بر اقدامات ذخیره سازی مانند کلون گیری از ذخیره ساز و صفر کردن و… در زمینه عملکرد آن، بهبود بخشد. هدف از VAAl کمک به سازندگان تجهیزات ذخیره سازی است.

مزیت استفاده از استوریج ها در چیست؟

استفاده از نرم افزار Dell EMC Unity با تمام ویژگی هایی خوبی که دارد می تواند در استفاده دارای مزیت هایی باشد که به شرح زیر است:

  • این نرم افزار بسیار ساده است
  • قدرت بالایی در استفاده و کاربری دارد
  • دارای طراحی بهینه است که با استفاده از رابط مدیریتی ساده ارتباط را ممکن می سازد.
  • این نرم افزار بسیار انعطاف پذیر است.
  • استفاده از این نرم افزار با طیف گسترده ای که دارد به ما سازگاری را نشان می دهد.
  • این نرم افزار دارای طراحی جمع و جور و کوچکی است.
  • دارای سرعت و کیفیت بسیار بالایی است

 

اصطلاحات مربوط به NAS در تجهیزات مربوط به Dell EMC Unity چگونه است؟

ما می توانیم با پیروی از اصطلاحاتی که در این زمینه وجود دارد کاربرد و نوع ویژگی های مربوط به Dell EMC Unity را بهتر متوجه شویم. در ادامه به بررسی اصظلاحات nas در این نرم افزار می پردازیم:

  • فضای اختصاص یافته

در ابتدا ما باید درباره فضای اختصاص یافته در آن صحبت کنیم. همانطور که می دانید با توجه به مقدار ظرفیتی که برای منبع ذخیره سازی VMware datastore با کمک استخر ذخیره سازی برای تهیه و تدارک آن مورد استفاده قرار می گیرد، شامل snapshot  و thin clone است. با این حال منابع ذخیره سازی در thick فضای اختصاص یافته با فضای درخواستی در آن است. استفاده از منابع ذخیره سازی در thin دارای ظرفیتی است که از pool ذخیره سازی تهیه می گردد. بنابراین کمتر از ظرفیت درخواستی منبع ذخیره سازی است.

  • سیستم فایل

یکی از مهم ترین منبع ذخیره سازی که با کمک پروتکل ها به اشتراک گذاشته می شود  SMB می باشد. با توجه به لایه بندی ذخیره سازی می توان به صورت خودکار pool های مجازی را انجام داد. با توجه به این ویژگی ما می توانیم این داده ها را با روش های مناسب بر اساس نوع دیسک و سطح فعالیت اختصاص دهیم. این موضوع کمک می کند که عملکرد داده بسیار بهبود پیدا کند و هزینه های مربوط به کاهش یابد.

  • حافظه پنهان FAST

یکی دیگر از ویژگی هایی که در دیسک Flash دیده می شود حافظه پنهان کش ثانویه با ظرفیت های بزرگی است که در استخر ها بر سیستم پیکربندی دیده می شوند.

  • سرور NAS

یکی از سرور ذخیره سازی در Dell EMC Unity که از پروتکل های SMB استفاده کرده است، می تواند ثبت، سازمان دهی و انتقال فایل ها در اشتراک سیستم فایل ها مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به ویژگی های مربوط به سرور NAS که دارای ویژگی های اساس و پایه چند اجاره ای است، می توان منابع ذخیره سازی سطح اول را مانند فایل سیستم را ایجاد کرد.

  • سیستم فایل شبکه

این پروتکل به کاربران این اجازه را می دهد تا فایل ها و فولدر ها بر شبکه دسترسی پیدا کند، این دسترسی همان NFS می باشد. استفاده از آن با توجه به پروتکل هاست Unix مورد استفاده قرار می گیرد.

  • فضای اختصاص یافته غیر پایه

فضای استخر که مورد استفاده snapshot و thin clone است در صورت عملیاتی بودن می تواند این فضا را در سطح استخر نشان دهد.

  • بلوک پیام سرور SMB

این پروتکل به مشتریان این امکان را می دهد که بتوانند از راه دور داده فایل ها را بر روی یک شبکه بیابند. بنابراین به صورت معمول می توانند در محیط های ویندوزی از آن ها استفاده کرد.

  • اندازه

اندازه ای که برای مشتری یک منبع ذخیره سازی ایجاد می شود، می تواند بدون در نظر گرفتن از مقدارواقعی فضای مصرف شده توسط منبع ذخیره سازی از استخر آن را تعیین کرد. اندازه بزرگ از اندازه واقعی که اختصاص پیدا کرده است برای منابع ذخیره شده از نوع thin است. بنابراین اساسی را برای اشتراک گذاری ارائه می کند.

  • اسنپ شات

می تواند داده های ذخیره شده بر روی یک منبع ذخیره شده را به ما نشان دهد. با این حال سرور می تواند فایل ها را از اسنپ شات ها بازیابی کند. همچنین می تواند دسترسی یک هاست را فراهم کند. اسنپ شات ها می توانند خواندنی و یا خواندنی و نوشتی باشند.