پرش لینک ها

نحوه ثبت هزینه ها و پرداخت ها در نرم افزار سرا

نحوه ثبت هزینه ها و پرداخت ها در نرم افزار سرا
نحوه ثبت هزینه ها و پرداخت ها

برای ثبت هزینه ها در نرم افزار سرا ابتدا باید سرفصل های هزینه را مشخص نمایید. برای مثال یک هزینه ممکن است مربوط به هزینه های ثابت و یک هزینه ممکن است مربوط به هزینه های عملیاتی باشد. برای تعریف سرفصل های هزینه از منوی اصلی روی گزینه سرفصلهزینه کلیک می نماییم.

در این قسمت برای مثال دو سرفصل هزینه با نام های هزینه ثابت و هزینه عملیاتی تعریف می نماییم.

برای ثبت یک هزینه روی گزینه فاکتور/قرار داد در منوی اصلی نرم افزار در زیر گزینه سرفصل هزینه کلیک می نماییم.

 

برای ثبت ی فاکتور یا قرار داد اطلاعات خواسته شده در فرم زیر را تکمیل می نماییم.

در قسمت انتخاب نوع، نوع سند(فاکتور یا قرارداد) را مشخص می نماییم. در صورتی که در نرم افزار سرا چند شعبه را مدیریت می نماییم در قسمت شعبه می توان شعبه مربوطه را انتخاب نمود.

در قسمت نقش آموزشگاه نیز فروشنده یا خریدار بودن آموزشگاه را مشخص می نماییم. توجه داشته باشید که در صورتی که نقش آموزشگاه فروشنده باشد، سند مربوطه از نوع در آمد محسوب خواهد شد و در صورتی که نقش آموزشگاه خریدار انتخاب شود، سند مربوطه از نوع هزینه محسوب خواهد شد.

در قسمت طرف دوم نیز طرف دوم سند را مشخص می نماییم. برای مثال در اینجا آقای احمدی که یکی از اساتید مجموعه می باشد، به عنوان طرف دوم انتخاب شده است.

در قسمت سرفصل هزینه نیز از سرفصل های تعریف شده یک گزینه را انتخاب می نماییم.

پس از مشخص نمودن تاریخ، مبلغ و توضیحات در قسمت سرشکن کردن هزینه می توانیم کلاسی را که هزینه مربوط به آن می باشد را انتخاب نماییم تا در قسمت پرونده کلاس هزینه های کلاس نمایش داده شود.

پس از تکمیل فرم مذکور روی گزینه ثبت کلیک می نماییم.

در قسمت فاکتور/قرارداد می توان بر اساس نوع، طرف دوم، عنوان، سرفصل هزینه، مبلغ و  تاریخ جستجو انجام داد همچنین با کلیک روی گزینه پرداخت ها در کنار هر سطر اطلاعاتی می توان اقدام به ثبت پرداخت های مربوط به آن نمود.

ثبت پرداخت های مربوط به هزینه ها

برای ثبت پرداخت های مربوط به هزینه ها روی آیکون  در کنار سطر اطلاعاتی مورد نظر کلیک می نماییم و وارد لیست پرداخت های مربوط به همان فاکتور یا قرارداد می شویم توجه داشته باشد که این لیست در ابتدا خالی می باشد و برای ثبت یک پرداخت جدید باید روی گزینه افزودن کلیک نماییم.

در قسمت ثبت پرداخت ابتدا نوع پرداخت را مشخص می نماییم سپس مشخصات مربوط به آنرا وارد می نماییم.

برای مشاهده کلیه پرداخت های مربوط به بخش فاکتور/قرارداد نیز می توانیم به چک های پرداختی از منوی اصلی نرم افزار مراجعه نماییم.

توجه داشته باشید که در این قسمت علاوه بر چک های پرداختی، پرداخت های نقدی نیز نمایش داده می شوند به طوری که در قسمت نوع پرداخت نوع آنها نقدی درج می گردد.

در صورتی که تاریخ چک برای آینده می باشد، هنگام پاس شدن چک می توان با مراجعه به این قسمت و کلیک روی گزینه  پاس شدن آنرا ثبت نمود.

کد: 34
گروه: سامانه راهبری آموزش سرا
نویسنده: بابک دارابی