پرش لینک ها

نرم افزار مدیریت iLayer در tape library کوانتوم

پشتیبان گیری از داده ها یکی از بیشمار کارهایی است که توسط مختصصان فناوری اطلاعات (IT) انجام می شود. بسیاری از مشتریان تمایل خود به استفاده از tape library ها را برای ارائه گزارش های بیشتر و بهتر درباره واحدهای خود اعلام کرده اند و در نتیجه نیازمند پشتیبانی از سیستم های tape خود هستند.
شرکت Quantum راهکار Scalar Library ها را همراه با نرم افزار یکپارچه مدیریت iLayer توسعه داده است به طوری که قابلیت هایی همچون افزایش قابلیت اطمینان پشتیبان گیری، کاهش تماس های سرویس دهی، سرعت بخشی به حل مسائل و کاهش هزینه های عملیاتی کاربران را فراهم کرده است. همچنین این فناوری به کاربران این امکان را می دهد تا روند قابل پیش بینی داده ها را تحلیل کنند، داده های بسیار مهم خود را با به کارگیری رمزنگاری داده ها امن کنند، صحت و تمامیت removable media و tape drive ها را ارزیابی کنند و tape libraryهای خود را به عنوان بخشی از فضای ذخیره سازی بزرگتر با استفاده از ابزارهای متداول مدیریت کنند. مزیت های کلی مربوط به رویکرد Quantum نسبت به مدیریت library شامل پشتیبان گیری کارآمدتر و قابلت اطمینان تر، کاهش سربار مدیریت و کاهش مجموع هزینه های مالکیت (TCO) است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره tape drive کوانتوم با نمایندگی کوانتوم در تهران تماس بگیرید.

رویکرد متداول Library

Tape library ها کمی پیشتر از سیستم های ساده مکانیکی برای نگهداری tape درایوها و بارگذاری و دانلود مدیا آغاز به کار کرده اند. سیستم مدیریت در درجه اول شامل ویژگی های ارائه شده توسط اپلیکیشنی بود که برای نوشتن داده ها بر روی درایوهای library مورد استفاده قرار می گیرفت. کاربرانی که خواهان مدیریت پیشرفته تر و سیستماتیک هستند، می بایست نرم افزار مجزایی برای کنترل library را خریداری و بر روی سرورهای خارجی بارگذاری کنند. البته این روش در صنعت امروزی متداول است؛ بیشتر سیستم های سخت افزاری پشتیبان گیری قابلیت های بسیاری محدودی از نظارت و تجزیه و تحلیل را ارائه می کنند که در سیستم های ذخیره سازی دیسک متداول شده است. نبود کارکرد “مدیریت” در libararyهای پیشین به این معنا است که این عملیات اغلب نیازمد دخالت ادمین سیستم است. همچنین تشخیص و حل مسائل معمولاً نیازمند سازمان دهی پیچیده و بسیار فنی خدمات است و عیب یابی سیستم اغلب وقت گیر، گران قیمت و غیر مطمئن است. عیب بیشتر این رویکرد این است که سیستم پشتیبان گیری به طور کلی از سیستم های ذخیره سازی اصلی مجزا است- این سیستم خارج از فضای ذخیره سازی مدیریت شده است.

روش مدیریت iLayer

Libraryهای Scalar همراه با نرم افزار iLayer دارای معماری بسیار پیشرفته تری نسبت به libraryهای قبلی است و کنترل کننده های داخلی سروری، حسگرها، باس های ارتباطی داخلی و رابط های خارجی شبکه را ارائه می کند. این معماری فیزیکی به library ها اجازه می دهد تا ابزارهای نرم افزار مدیریت library یعنی iLayer را یکپارچه کند.
روش مدیریت Quantum iLayer در جدیدترین library های دستگاه ذخیره ساز Quantum Scalar که نیازمند طیف وسیعی از نیازهای پشتیبان گیری از workgroupها گرفته تا مراکز داده سازمانی است، در دسترس قرار دارد. Tape library های Scalar i40 و Scalar i80 مقدماتی برای شرکت های کوچک و متوسط مناسب هستند. Scalar i40 از 25 اسلات آغاز می شود و حداکثر 40 شکاف دارد؛ همچنین Scalar i80 از 50 اسلات آغاز می شود و حداکثر 80 شکاف دارد. Scalar i500 برای محیط های ذخیره سازی متوسط طراحی شده است. این مدل library در رک نصب می شود و دارای 2 درایو و 41 اسلات tape است و می تواند حداکثر 18 درایو و 409 اسلات tape داشته باشد. همچنین Scalar i6000 یک library سازمانی است که دارای حداکثر 192 درایو و 12006 اسلات ذخیره سازی tape است. پلتفورم های i500 و i6000 رشد آسان و ماژولار را ارائه می کنند و عملکرد، قابلیت اطمینان و ارزش یک سیستم رباتیک را برای کاربران تامین می کنند.

روش مدیریت iLayer

روش مدیریت یکپارچه iLayer در مدل های Scalar i40، i80، i500 و i6000 سبب سده تر شدن مدیریت پشتیبان گیری، کاهش تماس های سرویس دهی، افزایش سرعت حل مشکلات و کاهش هزینه ها می شود.
نرم افزار مدیریت iLayer شامل مجموعه ای از ابزارها است که قابلیت های مدیریت قدرتمندی را برای tape library های Quantum فراهم می کند که در ذیل به آن ها اشاره شده است:
• مانیتورینگ فعالانه، هشداردهی، عیب یابی و ویزاردهای ساده برای مدیریت و رفع خطا
• مدیریت دیتای بلند مدت (ELDM)
• پارتیشن بندی برای تقویت و استحکام tape
• تبدیل LUN
• کنترل و غلبه بر خطا در مسیر داده ها
• ربات های فعال/ دوگانه فعال
• پشتیبانی از ابزارهای SRM
• گزارش دهی پیشرفته از وضعیت درایو و رسانه ها
• I/E توسعه یافته
• امنیت داده ها
تمامی این کارکردها در libraryهای Scalar وجود دارد- آن ها در library تعبیه شده اند و نیازی به استفاده از سروها یا نرم افزارهای خارجی کنترل کننده library ندارند. ادغام و یکپارچه سازی ویژگی های iLayer به این معنا است که کاربران نهایی منافع خود را بدون تحمیل هزینه های نگهداری و سربار مدیریتی مرتبط با عناصر و برنامه های خارجی دریافت می کنند. مزیت اصلی نرم افزار iLayer این است که در مقایسه با library های دیگر به میزان 75 درصد در وقت مشتریان صرفه جویی می کند. علاوه بر این، iLayer اطمینان پذیری و زمان uptime را به دلیل کاهش 50 درصدی تیکت ها بهبود می دهد و زمان سرویس دهی به تیکت های باز را به میزان 30 درصد در مقایسه با libraryهایی که این نرم افزار را ندارند کاهش می دهد. با توجه به این که بیش از 50 هزار نرم افزار مدیریت iLayer در tape library کوانتوم در سرتاسر جهان نصب شده است، مشتریان این را ویژگی های مدیریت یکپارچه را تایید کرده و از آن بهره میبرند.