پرش لینک ها

گزینه های جدید برای XG Firewall

هم اکنون نسخه جدید XG Firewall توسط شرکت سوفوس ارائه شده است.  البته نکته ای که امسال در این باره دیده می شود، تغییرات بسیار زیاد آن با توجه به محیطی است که از خود ارائه کرده است. در آن می توان رویکرد فعالانه ای را مشاهده کرد به همین منظور سرمایه گذاری امنیتی محصول را با سرعت بهتری پیش می برد.

در نسخه جدید می توان نگهداری و تعمیراتی شامل ویژگی امنیتی و سخت افزاری را به منظور محافظت بهتر از فایر وال و داده هایی که در آن وجود دارد مشاهده کرد. از جمله می توانیم SSMK که کلید اصلی ذخیره سازی امن می باشد را برای رمزگذاری استفاده کنیم. با این حال استفاده از در بسیاری از موارد کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

فایروال چیست؟

فایروال سیستم امنیتی شبکه است که دارای ویژگی های خاصی در استفاده است. از جمله می توانیم قوانین امنیتی از پیش تعیین شده، ترافیک ورودی و خروجی شبکه را اشاره داشته باشیم که در سیستم مانتیور کنترل می کند. بنابراین با مجموعه ای قوانین امنیتی همراه است. در واقع تعیین شده است و می تواند اجازه یا مسدود شدن ترافیک را صادر کند.

می توان فایروال ها را برای تنظیمات شخصی و سازمانی استفاده کرد. استفاده از آن در دستگاه هایی از جمله رایانه مک و ویندوز و لیونکس کاربرد دارد. در این دستگاه ها استفاده از آن می تواند یکی از اساسی ترین موارد در امنیت شبکه باشد. بنابراین فایروال ها بسیار اهمیت دارند ومی توانند تاثیرات بسیار زیادی بر تکنیک های امنیتی مدرن ایجاد کنند. همچنین به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

گزینه های جدید برای XG Firewallچه مواردی است؟

یکی از بهترین روش هایی که برای مدیریت فایروال می تواند بسیار کابردی باشد، استفاده از جدید ترین نسخه XG Firewall می باشد. استفاده از آن با توجه به ویژگی هایی که دارد و همچنین با توجه به نحوه ی شناسایی و پاسخگویی تهدیدات می تواند کاربردی باشد. این ویژگی ها در نسخه جدید دیده می شود. همچنین استفاده از فایروال ها برای حفاظت از تهدیدات شناخته شده و ناشناخته و پاسخگویی به حوادث برای ما اهمیت خواهد داشت.

XG Firewall از جمله جدید ترین فناوری پیشرفته ای است که برای محافظت از شبکه دربرابر انواع تهدیدات پیشرفته IPS، دارای امکانات بیشتری است. از جمله می توانیم جعبه ایمنی ابری و تجزیه و تحلیل تهدیدات Dual AV ،Al و کنترل وب و برنامه را اشاره کنیم. XG Firewall می تواند برنامه وب را کاربردی کند. در واقع آن را می توان تنها راه حل امنیتی دانست است می تواند برای شبکه بسیار مناسب باشد. در ادامه به بررسی گزینه های جدید در XG Firewall خواهیم پرداخت.

اهمیت وجود حفاظت با سوفوس

یکی از افزونه های اشتراکی که می توانیم در سوفوس نام ببریم، Sandstorm Protection می باشد. استفاده از آن با بخش بسته های EnterpriseGuard Plus  و FullGuardPluse همراه است. در صورتی که در Sandstorm مشکلاتی ملاحظه کردید می توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید. چرا که هزینه هایی که از سوی ما برای آن ارائه می شود بسیار کم است. همچنین protection در آن بسیار مقرون به صرفه است. درواقع استفاده از آن می تواند برای بسیاری از افراد کاربردی و مناسب باشد.

همچنین در صورتی که بخواهید مجوز Sandstorm را در XG Firewall مورد بررسی قرار دهید، می توانید در کنسول سربرگ خود را چک کنید. در بخش لایسنس می توانید وارد بخش مدیریت یا ادمیشن شوید. در صورتی که Protection را نداشته باشید می توانید برای خرید و استفاده از آن اقدام کنید. چرا که Sandstorm برای شبکه بسیار کاربردی است و می تواند شبکه را در برابر بسیاری از تهدیدات محافظت کند. از جمله می توانیم به بسیاری از باج افزار ها و تهدیداتی که در این زمینه وجود دارد اشاره داشته باشیم.

استفاده از جدید ترین نسخه XG Firewall کمک می کند که راحت تر بتوانیم از امکانات و ویژگی های آن برخوردار شویم. چرا که در آن تکنولوژی های جدیدی وجود دارد که می تواند sandstorm را محافظت کند. وجود هوش مصنوعی که در آن وجود دارد کمک می کند که بتوانیم از انواع تهدیدات به دور باشیم. همچنین در آن از ماشین لرنینگ هم استفاده شده است که می تواند یک اقدام مناسب برای جلوگیری از انواع بد افزار ها باشد. در این زمینه توصیه می کنیم که حتما برای استفاده از بسته نرم افزاری Sophos Plus EnterpriseProtect Plus یا TotalProtect Plus  استفاده کنید.

ارتقا سری XG و TLS inspection

در سال های گذشته نسخه های بسیار زیادی از XG ارائه شد. هر کدام از آن ها با RAM اضافه ارائه شدند. XG دارای قابلیت های بسیار زیادی است که می تواند برای ما بسیار کاربردی باشد. با این حال در نسخه جدیدی که در XG ارائه شده است دارای قابلیت های جدیدی است که می تواند تمامی عیوب نسخه های گذشته را در بربگیرد. می دانیم که ویژگی های بسیار زیادی از جمله معماری Xstream، بازرسی ساده و ترفیک رمزگذاری شده با استفاده از پشتیبانی پروتکل TLS 1.3 در معماری Xstream دیده می شود.

بنابراین می تواند برای ما بهترین موقعیت باشد تا بتوانیم برای همیشه این سخت افزار قدیمی را تعویض کنیم.  همچنین در  XG Firewall v18 قابلیتی وجود دارد که می توانیم TLS Inspection را فعال کنیم و جریان های ترافیکی و حفاظت را مورد مشاهده قرار دهیم. استفاده از TLS Inspection برای ویژگیهای Sandstorm Threat Intelligence بسیار دارای اهمیت است. چرا که بسیاری از فایل ها با کمک اتصالات رمزگذاری شده بارگیری می شوند.

ارتقاء به SD-RED

یکی دیگر از ویژگی هایی که می توانیم نام ببریم ارتقاء به SD-RED می باشد. در سال های گذشته از دستگاه های RED 15 یا RED 50 استفاده می شد. بنابراین نیاز است که زیر ساخت های شبکه را با استفاده از انواع مدل های جدیدی که وجود دارد تعویض کنیم. اینکار کمک می کند که بتوانیم عملکرد، انعطاف در اتصال و گزینه های اضافی که برای منبع تغذیه وجود دارد را استفاده و تعویض کنیم.

بررسی Sophos Central

یکی از ویژگی هایی که باید در سوفوس نام ببریم Sophos Central می باشد. استفاده از آن برای بسیاری از مشتریان به صورت رایگان قرار داده شده است. وجود آن می تواند برای مدیریت و گزارش دهی بسیار کابردی باشد. این امکان برای بسیاری از افراد وجود دارد که بتوانند به ذخیره سازی گزارش های خود در فایروال بپردازند. Sophos Central از ابزار های جدیدی استفاده می کند.

همچنین در گزارش گیری سوفوس central دارای اهمیت است. با این حال درصورتی که بخواهیم از این ویژگی برخوردار شویم نیاز است که در این زمینه اطلاعات کسب کنیم که آیا فضایی برای ذخیره گزارش ها وجود دارد یا خیر. بهترین کار استفاده از storage می باشد.

کنترل از راه دور

استفاده از این ویژگی برای بسیاری از افراد که می خواهند به صورت ریموت کار کنند می تواند بسیار کاربردی و مناسب باشد. از جمله باید اشاره داشته باشیم به این ویژگی که امکان دسترسی از راه دور را به صورت نامحدود ارائه کرده است. این کار با کمک اتصالات VPN امکان پذیر خواهد بود. در نسخه جدید این ویژگی دیده می شود و می تواند بسیار کاربردی باشد. در این نسخه ما می توانیم پیشرفت را مشاهده کنیم. همچنین ظرفیت اتصال در آن بسیار رو به افزایش است.

کلام پایانی

XG Firewall یکی از بهترین روش های امنیتی شبکه است که می تواند تمامی مشکلات شبکه را بیابد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دارد جلوگیری از بدافزار ها است. XG Firewall دارای رابط کاربری بسیار زیبایی است. همچنین از هسته قدرتمندی هم برخوردار است. با وجود فیچر هایی که دارد کمک می کند تا امنیت سازمان تضمین گردد. استفاده از XG Firewall با توجه به ساختاری که در شبکه وجود دارد، تعداد یوزر، پهنای باند، کانکشن ها بهترین گزینه می باشد. استفاده از آن می تواند تهدیدات ناشناخته را مسدود کند. همچنین در آن روش استفاده خودکار هم وجود دارد.