پرش لینک ها

سوالات متداول سوفوس و سایبروم (2)

11. آیا در صورتی که از امکان آنتی ویروس سایبروم استفاده کنیم باز هم نیاز به خرید آنتی ویروس دیگر در شبکه هست؟یا همان آنتی ویروس سایبروم برای شبکه کافی است؟
آنتی ویروس سایبروم یک آنتی ویروس Network-based محسوب میشود که به کنترل ویروس در پروتکل های اینترنتی و ایمیلی نظیر FTP، IMAP، POP3، SMTP، http و نرم افزارهای مسنجر در Gateway شبکه میپردازد که کمک زیادی در کنترل ورود ویروس و بدافزار به شبکه ها میکند اما نمیتواند جایگزین آنتی ویروس های Host-base باشد، زیرا نمیتواند از راههای دیگر ورود ویروس به کامپیوترهای شما مانند USBها، DVD، CD و شبکه جلوگیری کند. در حقیقت آنتی ویروس دستگاه مکمل آنتی ویروس کامپیوتر های شماست و نه جایگزین آن.

کارایی دستگاه بر اساس تعداد کاربران/ پهنای باند/ مدل های مختلف دستگاه

12. در صورتی که توان پردازش دستگاه پایین تر از ترافیک ایجادی کاربرها باشد راه حل چیست؟
بهتر از در هنگام خرید تمامی جوانب امر جهت خرید دستگاه نظیر تعداد درست کاربران، انتظارات از دستگاه و میزان پیش بینی رشد کاربران در 3 الی 4 سال آینده در نظر گرفته شود تا دستگاه مناسبی انتخاب و خریداری شود. درصورت استفاده بیش از حد توان دستگاه ممکن است با مشکلاتی از قبیل کند شدن اینترنت و یا هنگ کردن دستگاه مواجه شوید که می بایست مدل دستگاه را ارتقا دهید.

13. اگر کاربران اینترنتی هم زمان، بیش از تعداد نوشته شده روی دستگاه شود چه اتفاقی می افتد؟آیا سرعت کم می شود یا اینکه کلا کار نمی کند؟
دستگاه محدودیتی برای اتصال کاربران همزمان ایجاد نمی نماید و معمولا افزایش تا 20% تعداد کاربران مشکلی ایجاد نمی کند اما افزایش بیش از آن موجب کند شدن و یا هنگ کردن دستگاه خواهد شد.

14. آیا سوفوس روی سرعت شبکه تاثیری میگذارد؟باعث کندی شبکه نمی شود؟
مسلما با افزودن دستگاه امنیتی که پایش های بسیاری روی بسته های عبوری از خود انجام می دهد تاثیر بر سرعت خواهد گذاشت، اما از آنجا که تنوع محصولات و قدرت سخت افزاری دستگاه ها بالاست، در صورتیکه با توجه به تعداد کاربران آنلاین و کاربری مورد نظر شرکت، دستگاه مناسبی انتخاب شود و پیکربندی دستگاه به درستی صورت پذیرد این تغییرات محسوس نخواهد بود و تا کنون به شکایتی در خصوص کند کردن سرعت شبکه مواجه نشدیم.

15. امکان VPN دستگاه به چه صورت است و چه تعداد VPN میتوان زد؟
سوفوس از تمام پروتکل های VPN شامل IPSEC، PPTP، l2tp و SSL به همراه رمزنگاری های AES، 3DES، DES پشتیبانی می نماید. از نظر تعداد اتصالات همزمان VPN SSL تقریبا برابر با نصف مدل دستگاه است.

16. آیا محدودیتی در concurrent session/session کاربران وجود دارد؟
هر دستگاه میتواند از تعداد معینی concurrent session بدون مشکل پشتیبانی نماید و افزایش بیش از این تعداد موجب کاهش کارایی خواهد شد. ولی دستگاه مانع از ایجاد sessionهای جدید نخواهد شد البته در صورت افزایش بیش از اندازه امکان هنگ کردن دستگاه نیز وجود دارد.

17. آیا دستگاه ASIC Base است؟
خیر، این محصولات از تکنولوژی multi core استفاده مینمایند که مزایای بسیاری نسبت به تکنولوژی ASIC دارد. بزرگترین مشکل ASIC قیمت بالا و تک کاره بودن آن است. بدین معنی که UTMهایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند اختلاف فاحشی بین کارایی ماژول فایروال آنها با دیگر ماژول ها وجود دارد. به طوری که کارایی UTM یعنی حالتی که تمامی ماژول ها به کار گرفته می شود کمتر از کارایی تکنولوژی Multi care سایبروم خواهد شد. از دیگر مشکلات تکنولوژی ASIC قابلیت انعطاف پایین دستگاه است، چرا که سازنده ناچار است هر تغییر و بروز رسانی را در چیپ های سخت افزاری اعمال نماید که موجب افزایش هزینه خواهد شد. سایبروم با استفاده از تکنولوژی Multi care توانسته با کاهش قیمت سایبروم و افزایش انعطاف پذیری مزایای فراوانی نسبت به تکنولوژی ASIC ایجاد نماید.

مدیریت پهنای باند و مصرف اینترنت

18. محدودیت های زمانی، حجمی و … (accounting) اعمال شده توسط سایبروم و سوفوس برای کاربران به چه صورت هستند؟
با استفاده از این محصولات میتوانید سیاست های accounting خود را بر اساس شناسه کاربری و یا گروههای کاربری به صورت زیر اعمال کنید:
• جهت محدودیت دسترسی زمانی میتوانید یکی از راهها را انتخاب کنید: محدودیت به صورت ثابت مثلا 9 صبح تا 12 ظهر و یا محدودیت شناور به صورت X ساعت در روز/هفته/ماه و یا سال
• محدودیت در میزان انتقال اطلاعات مثلا X MB در روز
• میزان پهنای باند دریافتی هر کاربر به صورت ثابت یا شناور مثلا 32 kb/s یا min 32 kb/s و Max 32kb/s
• ایجاد محدودیت (زمانی یا پهنای باندی) در دسترسی به وبسایت های مختلف در دسته بندی های متنوع
• ایجاد محدودیت و یا اولویت بندی در برنامه های مختلف
• کنترل نرم افزارهای مسنجر
سه قابلیت آخر در صورت خرید لایسنس web & application filtering قابل اجرا خواهند بود.
19. در سیستم accounting دستگاه آیا زمان استفاده شناور می توان تعیین کرد؟
بله (توضیحات بیشتر در پاسخ سوال 24)

20. آیا سوفوس امکان مدیریت پهنای باند (Bandwidth Manager) دارد؟
بله (توضیحات بیشتر در پاسخ سوال 24)