پرش لینک ها

سوالات متداول سوفوس و سایبروم (3)

21. آیا مدیریت پهنای باند به صورت حجمی و زمانی به صورت شناور نیز وجود دارد؟
بله (توضیحات بیشتر در پاسخ سوال 24)

نحوه شناسایی کاربران و هماهنگی با Active Directory

22. کاربران چگونه به دستگاه معرفی میشوند؟
این محصولات قابلیت ادغام با نرم افزارهای احراز هویت کاربر شامل wnidows، Active Directory، RADIUS، LDAP، RSA Secure ID (سایبروم از این تکنولوژی پشتیبانی مینماید اما به عنوان یک سرور RSA عمل نمیکند) را داشته و میتواند کاربران را از طریق آنها شناسایی کند. همچنین میتواند از دیتابیس محلی خود نیز جهت معرفی و شناسایی کاربران استفاده نماید.

23. آیا این امکان وجود دارد که دستگاه با Active Directory ادغام (Integrate) شده به طوری که تمامی سیاست های کاربران به سوفوس منتقل شود؟
امکان ادغام با AD وجود دارد، اما این ادغام تنها در جهت شناساسیی نام کاربری و کلمه عبور کاربران بوده و کاربر و گروهی که در آن قرار دارد برای سوفوس مشخص میشود. سپس سیاست های امنیتی را میتوان از طریق ایجاد آنها در سایبروم برای کاربران و یا گروه های مختلف تعریف نمود.
24. در صورت تغییر در اکتیودایرکتوری تغییرات در سوفوس هم اعمال میشود؟
بله، تغییراتی مانند تعریف کاربر جدید، گروه جدید و یا حذف کاربر به سرعت در سوفوس اعمال خواهند شد.

25. آیا سوفوس تضمین میدهد که هنگام اتصال کاربران به دستگاه، نام کاربری و رمز عبور آنها از طریق امنی منتقل گردد؟
کاربران به منظور ورود نام کاربری و رمز عبور خود میتوانند از طریق دو پروتکل https، http به صفحات HTML ورودی دسترسی داشته باشند. طبیعی است در صورت استفاده از پروتکل https اطلاعات به صورت رمز شده ارسال خواهند شد و از امنیت لازم برخوردار خواهند بود.

گزارش گیری و ثبت وقایع (Logs and Reports)

26. چه نوع گزارش هایی در سیستم reporting قابل ارائه هستند؟
این محصول با ارائه نرم افزار iview به شما امکان دسترسی به بیشترین جزییات در خصوص عملکرد کاربران در سطح شبکه و اینترنت را میدهد. تمامی گزارش ها بر اساس شناسه کاربری و از لایه 7 تا لایه 3 شبکه با جزییات دقیق قابل دسترسی هستند. شما میتوانید به جزییات کاملی در خصوص وب سایتهای بازدید شده، زمان های استفاده شده، برنامه های کاربردی، هرزنامه ها، ارتباطات ایمیلی و اتاق های گفتگو، دریافت و ارسال هرزنامه، ویروس، حملات اینترنتی، مصرف پهنای باند و … را باتوجه به شناسه کاربری هر کاربر به دست آورید. لازم به یادآوری است جهت در اختیار داشتن گزارشات مورد نظر میبایست لایسنس مربوط به ماژول مورد نظر را تهیه نمایید.

27. مدت زمان نگهداری logهای دستگاه چقدر است؟
مدت زمان نگهداری لاگ ها و گزارش ها به حجم لاگ های تولید شده در شبکه و میزان فضای دیسک در نظر گرفته شده برای ذخیره سازی آنها در سرور مربوط بستگی دارد. در کل نرم افزار محدودیتی در این خصوص نداشته و تا پر شدن فضای دیسک سرور امکان ذخیره سازی داده ها وجود دارد.

28. دستگاه iview یا نرم افزار iview با آنچه که در سیستم گزارش گیری دستگاه وجود دارد چه تفاوت هایی دارد؟
Iview گزارش هایی با جزییات بسیار بیشتر و جامع تر ارائه میدهد در حالی که سیستم گزارش گیری دستگاه اطلاعات کلی تری ارائه میدهد.

29. چه حجمی از log در خود دستگاه قابل ذخیره است؟
این حجم بستگی به مدل دستگاه و فضای هارد دیسک آن دارد اما توصیه میشود که نرم افزار iview که رایگان به شما ارائه میشود را روی یک سرور مناسب نصب نموده و گزارش ها را از آن طریق دریافت نمایید.

30. آیا امکان مشاهده مدت زمان استفاده کاربران و وب سایت های بازدید شده توسط ایشان در گزارش های دستگاه وجود دارد؟
بله، اما برای مشاهده وب سایت های بازدید شده احتیاج به خرید لایسنس web & content filtering دارید.