پرش لینک ها

سوالات متداول سوفوس و سایبروم (4)

شرکت سازنده/ نصب و راه اندازی/ نگهداری ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش

31. دستگاه سوفوس و سایبروم محصول کدام کشور هستند؟
فایروال سوفوس محصول کمپانی سوفوس تاسیس شده در انگلستان و فایروال سایبروم یک محصول هندی-آمریکایی است. که در سال 2014 طی اعلام رسمی شرکت سوفوس، تکنولوژی شرکت سایبروم توسط شرکت سوفوس خریداری و تکنولوژی این دو شرکت باهم ادغام شد.

32. آیا این محصول Back door یا ضعف امنیتی دارد؟
به هیچ وجه! سایبروم و سوفوس دارای گواهینامه های متعددی از مراکز بسیار معتبر آزمون فایروال ها و UTMها در سطح بین المللی (نظیر check mark، ICSA Labs) بوده که کوچکترین مسائل را زیر ذره بین قرار داده و در صورت وجود مشکل امنیتی کالا را مردود اعلام میکنند. در ضمن این محصولات در مدت چند ساله ای که وارد بازار جهانی شده اند موسسات حساسی در حال استفاده از آنها هستند که خود نیز ماهها قبل از خرید اقدام به تست و نظارت دستگاه کرده اند و در صورت وجود مشکل اقدام به خرید نمیکردند.

33. نحوه قرارگیری دستگاه در شبکه به چه صورتی است؟
این دستگاه در مودهای مختلفی مانند: Transparent، Gateway، Proxy قابل نصب است.

34. آیا امکان دریافت ساپورت از شرکت اصلی به صورت مستقیم وجود دارد؟
دریافت پشتیبانی هم از طریق شرکت فراناب افزار آریا به صورت محلی و هم از طریق تلفن، چت و ایمیل ارتباط مستقیم با شرکت سازنده امکان پذیر است.

35. آیا مشتری میتواند دستگاه را مدیریت کرده و policyها را تغییر دهد یا وابسته به شرکت تامین کننده است؟
نصب و پیکربندی این محصولات بسیار ساده بوده و شما میتوانید پس از آموزش های لازم به راحتی مدیرتی و نگهداری دستگاه را به عهده داشته و کمترین وابستگی را به تیم فنی شرکت فروشنده داشته باشید. درصورت بروز هرگونه مشکل نیز تیم پشتیبانی ما و شرکت سازنده در خدمت شما خواهند بود.

36. اگر بخواهیم دستگاه جدیدی با تعداد کاربر بیشتر خریداری کنیم، appliance قبلی چه میشود؟
در این خصوص میتوانید با شرکت فنا تماس بگیرید، کارشناسان واحد فروش آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

37. آیا دوره های آموزشی هم برگزار میشود؟
آموزش کار با دستگاه ها توسط کارشناسان شرکت فنا ارائه میشود.

38. آیا Backup مدلهای پایین تر روی دستگاههای مدل بالاتر قابل Restore است؟
بله، میتوانید نسخه پشتیبان دستگاه کوچکتر را روی دستگاه بزرگتر با سخت افزار بالاتر و تعداد پورت شبکه بیشتر بازیابی نمایید.

مقایسه سایبروم با رقبا و سایر برندها و دستگاههای امنیتی

39. منظور از Identity Based بودن سوفوس و سایبروم چیست؟
سوفوس و سایبروم در ایجاد این ویژگی در بین محصولات مشابه پیشرو بوده است. Identity Based بودن به این معنی است که شما میتوانید تمامی سیاست های امنیتی مورد نظر خود را بر اساس شناسه کاربری کاربران خود تعریف نمایید. به عنوان مثال شما تمامی سیاستهای مربوط به دیوار آتش، IPS، آنتی ویروس، آنتی اسپم، accounting و … را میتوانید بر اساس هر کاربر به صورت جداگانه طراحی و اجرا نمایید. همچنین تمامی گزارشهای مربوط نیز بر اسا نام کاربری ارائه میگردند.

40. تفاوت utm با فایروال (firewall) چیست؟
Utmها نسل جدیدی از دستگاههای امنیت شبکه هستند که با هدف ارائه تمامی خدمات امنیت درواز اینترنت (gateway) در یک دستگاه تولید شده اند. دیوار آتش (firewall) در حقیقت جزیی از یک UTM است و بخش های دیگر آن شامل web & content filtering، IPS، AS، AV Report، VPN، accounting و … است.